Miehikkälän hautausmaa

Miehikkälän hautausmaa on kaunis luonnonläheinen kirkkotarha, jossa on vanha arvokas puisto. Siunauskappelina käytetään kirkkoa, koska hautausmaa on kirkon äärellä. Miehikkälän hautausmaa on perustettu v. 1886 ja hautausmaalla sijaitseva sankarihautausmaa on perustettu 1940. Sankarihautausmaan on suunnitellut arkkitehti Niilo Pulkka 4.6.1945. Muistomerkin on tehnyt kuvanveistäjä Sulo Mäkelä ja se on paljastettu 31.8.1952. Sankarihautausmaalla on 177 kivilaattaa sankarivainajien muistoksi.

Arkkuhautauksia voidaan tehdä vanhoihin sukuhautoihin, lisäksi uusia arkkuhautapaikkoja on jonkin verran saatavissa. Uurnia voidaan haudata sukuhautoihin tai tuhka voidaan sijoittaa muistolehtoon. Muistolehto on perustettu sankarihauta-alueen viereen kirkon läheisyyteen puistoalueelle. Vainajien tuhka haudataan muistolehtoon ilman uurnaa sulan maan aikana. Yksittäisen vainajan tuhkan sijoituspaikkaa ei merkitä erikseen, vaan alueelle haudattujen nimet tulevat esille yhteiseen muistomerkkiin.