Luottamushenkilöt

Kirkkovaltuusto

Kirkkovaltuusto on seurakunnan ylin päättävä elin.  Se vastaa seurakunnan toiminnan ja talouden päälinjoista, mm. kirkollisverosta. Kirkkovaltuusto valitaan seurakuntavaaleilla joka neljäs vuosi.

Jäsenet 2023-2026: Andrejev Katja, Hasu Sirpa, Hostikka Raita, Hyvönen Jukka, Janes Nina, Kiri Esko, Kivelä Arto, Kupla Mia, Lappi Jaakko, Metso Jari, Muuri Riikka, Niemelä Teuvo, Näkki Tuula, Ojala Sari, Ojala Jenni, Pousi Suvi, Pousi Ritva-Leena, Rautamaa Eeva, Ristola Jarmo, Ruokonen Markku, Silander Outi, Suikkanen Jaana, Suutari Simo, Tulkki Eini, Tulokas Eila, Tuomisalo Tomi, Uotila Jarmo.

Kirkkovaltuuston puheenjohtajana Simo Suutari ja varapuheenjohtajana Outi Silander.

Kirkkovaltuuston jäsenien yhteystiedot 2023-2026

Kirkkoneuvosto

Kirkkoneuvosto on seurakunnan toimeenpaneva hallintoelin; se johtaa seurakunnan toimintaa ja hoitaa hallintoa, taloutta ja omaisuutta. Neuvosto valmistelee asiat kirkkovaltuustolle sekä huolehtii päätösten toteutumisesta. Kirkkovaltuusto valitsee neuvoston jäsenet kahden vuoden välein. Puheenjohtajana toimii kirkkoherra. Kokouksiin osallistuu myös kirkkovaltuuston puheenjohtaja.

Jäsenet 2023-2024: Kinnunen Anna pj., Janes Nina varapj., Kivelä Arto, Muukkonen Martti, Ojala Sari, Ruokonen Markku,  Suikkanen Jaana,  Suutari Simo kvalt. pj, Silander Outi kvalt.vpj.
Neuvoston sihteerinä toimii talousjohtaja Tarja Partanen.

Kappelineuvostot

Miehikkälän kappelineuvosto ja Virolahden kappelineuvosto johtavat kappeliseurakuntien hengellistä työtä omilla alueillaan.

Miehikkälän kappelineuvosto

Jäsenet 2023-2026: Kappalainen Matti Astola, Tiia-Riina Astola, Jarmo Ristola, Tuula Suomalainen, Eini Tulkki, Jaakko Lappi, Markku Kaitainen.

Kappelineuvoston tehtävänä on seurata ja edistää kappeliseurakunnan alueen hengellistä elämää sekä tehdä kirkkoneuvostolle sitä koskevia esityksiä ja aloitteita.  Kappelineuvosto koostuu luottamushenkilöistä, jotka kirkkovaltuusto valitsee nejäksi vuodeksi.

Virolahden kappelineuvosto

Jäsenet 2023-2026: kappalainen Anne Koivunen,Teuvo Niemelä, Minna Yläkäs, Outi Silander, Jarmo Uotila, Timo Järvinen, Aira Paavola.

Kappelineuvoston tehtävänä on seurata ja edistää kappeliseurakunnan alueen hengellistä elämää sekä tehdä kirkkoneuvostolle sitä koskevia esityksiä ja aloitteita. Kappelineuvosto koostuu luottamushenkilöistä, jotka kirkkovaltuusto valitsee neljäksi vuodeksi.

Toimikunnat v 2019-2022:

• Lähetystyön toimikunta:
  • Evankelioimistyön toimikunta:
  • Miestyön toimikunta:
  • Lapsi- ja perhetyön yhdyshenkilö

Toimikunnat valmistelevat, suunnittelevat ja osallistuvat alansa toiminnan toteuttamiseen.

Nuorten vaikuttajaryhmä

Jäsenet 2023-2024: Mette Saarelainen (pj), Siiri Husu (sihteeri), Heini Enberg, Anton Terämä ja Neea Soininen.

Luottamushenkilöt voivat hakea korvausta kokousmatkoista tällä lomakkeella matkalasku-luottamushenkilöt