Koti

[frontpage_news widget=”6043″ name=”Uutislähdöt”]

Taivaallista menoa maan päällä

HAMINAN SEURAKUNTA: HENKEÄ JA ELÄMÄÄ VUODESTA 1336

Ilmoittaudu isoskoulutukseen, leireille, kerhoihin ja muuhun toimintaan tästä: https://haminanseurakunta.fi/ilmoittautumiset/

Haminan seurakunta kattaa Haminan kaupungin, Virolahden ja Miehikkälän kuntien laajuisen alueen. Seurakuntaamme kuuluu noin kaksikymmentätuhatta jäsentä. Nykyinen Haminan seurakunta jatkaa aiempien Haminan, Vehkalahden, Virolahden ja Miehikkälän seurakuntien työtä ja perintöä. Miehikkälä ja Virolahti toimivat seurakuntamme sisällä kappeliseurakuntina. Juuremme yltävät Suomen varhaiskeskiajalle saakka. Ensimmäiset seurakuntaa koskevat kirjallisina säilyneet dokumentit ovat vuodelta 1336.

Nykyinen Haminan seurakunta tuo alueemme vaihtelevien maisemien, alueensa asukkaiden monenlaisten perinteiden, hengellisen elämän monipuolisuuden ja rikkaan kulttuurin johdosta mieleen värikkään mosaiikin. Lukuisista yksittäisistä palasista muodostuu lopulta Kristuksen kirkon kuva paikkakunnallamme. Kuva ei ole vielä valmis. Siinä on tilaa uusille jäsenille.

Tervetuloa tutustumaan ja mukaan seurakuntaelämäämme sekä kasvokkain että verkon välityksellä!

[google_map title=”Haminan seurakunta” location=”Pikkuympyränkatu 34, Hamina” zoom=”16″ height=”340″]

[instagram-feed]