Kirkkoneuvosto myöntää avustuksia

Viidenkymmenen euron seteleitä.

Kirkkoneuvosto myöntää pieniä avustuksia toimijoille, jotka täyttävät Haminan seurakunnan avustussäännön mukaiset kriteerit. Tämän mukaan avustuksen saajan tulee olla kristillistä arvomaailmaa tukeva tai yhteistyötä seurakunnan kanssa tekevä sekä yhteistyön tulee näkyä seurakunnan työalojen toimintasuunnitelmissa tai yhteistyöstä on laadittu erillinen sopimus.

Avustus myönnetään joko yleisavustuksena tai kohdeavustuksena. Rahaa avustuksiin on varattu talousarviossa 2000 euroa.

Hakuaika päättyy huhtikuun lopussa 30.4.2024. Hakemukset tulee osoittaa Haminan seurakunnan kirkkoneuvostolle ja toimittaa seurakunnan virastoon, Pikkuympyräkatu 34.

Avustushakemukseen on liitettävä yhdistyksen säännöt (haettaessa avustusta ensimmäistä kertaa), toimintakertomus, tilinpäätös, talousarvio, toimintasuunnitelma sekä mahdollisen kohdeavustuksen kuvaus (projektisuunnitelma). Avustusanomukset käsitellään kirkkoneuvostossa kesäkuun loppuun mennessä.

Avustuksen käytöstä tulee raportoida kirkkoneuvostolle seuraavan vuoden huhtikuun loppuun mennessä.